Må jeg bede om noget respekt, tak!

Af: Pia Olivia Christensen, Folketingskandidat, Det Konservative Folkeparti, Ø. Strandgade 23, 6950 Ringkøbing

Den 29. marts 2019 skriver Dansk Energi, at udsættelsen af opsætningen af Vesterhav Syd er: ” Et skoleeksempel på, at borgere og myndigheder forsinker den grønne omstilling”.

Hvad i alverden bilder Dansk Energi sig egentligt ind?

Vattenfall ligger som de selv har redt – de valgte selv at overtræde de gældende spilleregler og når man gør det, så får det da naturligvis konsekvenser i et demokratisk samfund. At give lokalbefolkningen skylden for dén fadæse er simpelthen ganske usmagelig, uansvarlig og direkte løgn.

Skoleeksemplet består derimod i, at Dansk Energi, Vattenfall og Folketinget har tromlet hen over en hel landsdel og hverken har udvist respekt for den vestjyske naturskat, som vores turisme altså lever af, samt alle os som bor her og elsker den ubrudte horisont ud over Vesterhavet.

Dansk Energi, Pas nu på, at I ikke forplumrer situationen yderligere og skaber endnu mere modstand i den danske befolkning. Det vil klæde jer, om I søger løsninger, der både fremmer den grønne omstilling og tager vare på og drager omsorg for både mennesker, dyr og natur. Alt andet er arrogance og tjener hverken jer eller os! Vi ønsker den grønne omstilling her i Vestjylland samtidig med at møllerne flyttes længere ud i havet – det kan sagtens lade sig gøre. Det handler kun om lydhørhed og vilje. Og husk så også lige, at det er familien Danmark som betaler – vi er kunde hos jer og kunder behandler man ordentligt. Der er mange danskere som knokler hver dag og betaler en masse penge i skat – penge som bl.a. udgør de tilskud I får, så må jeg på danskernes vegne bede om noget respekt!